De planning was twee jaar op betonblokken, een transformatie ondergaan tot 's werelds meest geavanceerde (en coolste) onderzoeksschip, Alucia 2 drijft en wordt omgevormd tot OceanXplorer 1. Dit is een belangrijke mijlpaal voor een schip van deze grootte. Binnenkort gaat het op weg om de Indische Oceaan te verkennen met @National Geographic en @BBC Studios, Ik was daar als veiligheidsofficier.

Uitvoerend: Veiligheidsofficier.

 

OceanXplorer werd gebouwd als diepzee onderzoekschip Volstad Surveyor door Freire Shipyard in Spanje in 2010 en na een verbouwing van twee jaar met een exterieur door Gresham Yacht Design & ST-Design en een interieur door Gresham Yacht Design opnieuw te water gelaten door Damen in Nederland als diepzee onderzoek- en expeditieschip OceanXplorer 2021. Het schip van 87,1m had in 2021 een eerste dag van geplande proefvaarten.

 

Foto: The Nautical Lady & Dutch Yachting.

De Innovation is een offshore heavy lift DP2 hef eiland dat is geüpgraded bij Damen Shiprepair Rotterdam. Damens dok 8 biedt uitstekende faciliteiten in de buurt van diep water en biedt mogelijkheden voor jack-up, mob en de-mob. De belangrijkste werkzaamheden omvatten: Vergroting van de afmetingen van de S690 spudbakken naar 16 x 16 m per stuk. Damen biedt volledige stalen S690-expertise. Vernieuwing van de ondersteuningsstructuur van de turbinedelen, het grootste onderdeel weegt meer dan 200 ton. Montage van een ophaalbak (steekt 17 m uit) aan stuurboordzijde van het schip. Hoofdtaak was actief zijn als veiligheidsofficier.

Project Aeolus 2.0 repareren en verbreden, het dek verhogen, helikopterdek plaatsen, de accommodatie uitbreiden, fairbody's plaatsen, nieuwe spudcans, zwaardere kraan en aanpassingen om dit alles te realiseren.

 

Uitvoerend als veiliheidsofficier

Projec Aeolus 2.0 repair and building widening, raising the deck, placing helicopter deck, expanding the accommodation, placing fairbody's, new spudcans, heavier crane and even adjustments to realize all this. 

Veiligheidswacht voor nieuwe fabriek Biogasoline bij Neste Oil op de 2e Maasvlakte, Rotterdam.

Plaatsing van de Johan Sverdrup overslag en installatie van 22.000 ton boorplatform topsides in Noorwegen voor Equinor. (Pioneering Spirit /Allseas)

Placement of the Johan Sverdrup transfer and install 22,000 tonnes of drilling platform topsides (2018) in Norway for Equinor.

Als veiligheidsofficier op Spirit of britain voor verschillende aanpassingen.

As safety officer on Spirit of britain for various adjustments.

Plaatsen van een pedestal voor een nieuwe kraan van 5000 ton op de Pioneering Spirit. (Allseas).

 

Als Veiligheidskundige

Placement of a tube ( pedestal) for a new 5000 tonnes crane.

Algemene STOP HVC.

Stop HVE Alkmaar as safety officer.

Harrier, verschillende aanpassingen voor vertrek naar Saoedi-Arabië.

Brandwacht voor opening nieuwe winkel: "Hudson's Bay" in Den Bosch...

Reparaties afmaken bij Seven Seas als veiligheidsofficier.

Kort project Floatel Indurance...

Nieuw lang project. Upgrade de Stena Don. De kolos (96 bij 67 meter) moet worden uitgerust met een achtpunts ankersysteem en de romp moet worden versterkt in verband met strengere veiligheidswetgeving.

Als veiligheidsofficier verschillende aanpassingen op de Fortitude (Allseas).

 Als veiligheidsmedewerker voor Nutricia / Danone zorgt hij voor de constructie van een nieuwe lijn voor babyvoeding.

Als veiligheidsfunctionaris voor pijpenlegger Audacia (Allseas). Verschillende aanpassingen voor het leggen van pijpen in een beschermde natuuromgeving.

Als veiligheidsofficier voor verschillende aanpassingen op de Saipem 7000.

Offerte: info@careum.nl